Organizacja stypy

Zastanawiają się Państwo, w jaki sposób podziękować wszystkim ludziom obecnym na ceremonii pogrzebowej za ostatnie pożegnanie bliskiego zmarłego? Dobrym pomysłem jest zorganizowanie stypy. Stypa to poczęstunek, który organizuje się dla najbliższej rodziny zmarłego. Taka uroczystość jest znana i praktykowana już od dziesiątek lat w całej Polsce.

Warszawa

Organizacja stypy w zakładzie funeralnym

W naszym zakładzie pogrzebowym w Warszawie zdajemy sobie sprawę z tego, że rodzina pogrążona w smutku nie zawsze ma czas i chęci do tego, aby zorganizować taką formę przyjęcia. Z tego względu proponujemy usługi organizacji styp połączone z przygotowaniem ceremonii pochówku. 

Praktycznie każdy człowiek po stracie bliskiej osoby potrzebuje pocieszenia i wsparcia ze strony innych osób. Z tego względu możemy zaproponować pełną pomoc w zorganizowaniu przyjęcia pożegnalnego. To dobry sposób, aby porozmawiać z bliskimi zmarłej osoby i podzielić się między sobą uczuciami. Przy wspólnym stole można też podzielić się wspomnieniami z życia związanymi z osobą, która już odeszła. To dobry sposób, aby upamiętnić dotychczasowe życie bliskich zmarłych.

Jak pomagamy w organizacji stypy po pogrzebach?

W kwestii organizacji styp w Warszawie możemy zając się kontaktem z salą restauracyjną, gdzie powinna odbyć się uroczystość po zakończeniu ceremonii pochówku. Na miejscu przedstawiamy rodzinie zmarłego kilka ofert restauracji, które organizują przyjęcia konsolacyjne. Oferty dobieramy tak, aby lokale znajdowały się, jak najbliżej miejsca pochówku. Co więcej, zapewniamy atrakcyjne ceny przyjęć konsolacyjnych. Z nami nie muszą Państwo martwić się o koszty ani formalności. Wszystkim zajmiemy się od A do Z, aby rodzina zmarłej osoby mogła pożegnać go z należytą godnością i w spokoju.

Organizacja stypy – krok po kroku

Stypa jest tradycyjnie organizowanym polskim zwyczajem, który ma na celu uczcić pamięć zmarłego i wspólnie przeżyć żałobę. Oto krok po kroku, jak zorganizować stypę:

Określenie daty pogrzebu i miejsca stypy. 

Najpierw należy ustalić datę pogrzebu i miejsce stypy. Na termin stypy najlepiej jest wybrać datę pochówku, ale jeśli nie jest to możliwe, najlepszym terminem jest najbliższy tydzień po pogrzebie. Miejsce zależy od liczby gości, które chcą Państwo zaprosić. Może to być dom rodzinny, sala weselna, klub lub restauracja. W przypadku naszych usług funeralnych w Warszawie zachęcamy do skorzystania z ofert pobliskich restauracji.

Lista gości.

Następnym krokiem jest utworzenie listy gości. Zwykle zaprasza się krewnych, przyjaciół i sąsiadów zmarłego. Możesz wysłać zaproszenia tradycyjnymi metodami, takimi jak poczta, lub za pośrednictwem mediów społecznościowych. Często zdarza się też, że na stypę goście są zapraszani jeszcze na miejscu pochówku, dlatego warto zarezerwować więcej miejsc w lokalu.

Ustalenie menu.

Oczywiste jest, że na stypie obecne jest jedzenie i picie. To pewna forma przyjęcia, które ma na celu upamiętnić zmarłą osobę i umożliwić rodzinie i znajomym wspominanie dawnych lat. Menu na stypę powinno składać się z posiłku ciepłego, przekąski, ciast i ewentualnie zimnej płyty.

Na koniec stypy zawsze warto zadbać też o podziękowania dla wszystkich, którzy zjawili się na ceremonii pogrzebowej. Mowę może wygłosić głowa rodziny lub pracownik zakładu pogrzebowego. Tę kwestię pozostawiamy do Państwa wyboru.

FAQ

Czy organizacja stypy jest konieczna?

Oczywiście, że nie. Organizacja stypy to tylko dobra wola rodziny zmarłego. Jeśli nie czują się Państwo na siłach, aby zorganizować stypę, nie ma żadnego problemu. Z naszą pomocą mogą Państwo także poinformować na nekrologach, że stypa po prostu się nie odbędzie.

Ile kosztuje stypa w Warszawie?

Koszt organizacji stypy na terenie Warszawy jest uzależniony przede wszystkim od tego, jak dużo osób pojawi się na przyjęciu. Przyjmuje się, że średnie koszty organizacji stypy to wydatek na poziomie ok. 50-100 złotych za osobę.

Biuro usług pogrzebowych „Prestige”

01-179 Warszawa
ul. Żytnia 57

Tel: +48 662 775 775

E-mail: biuro@prestigepogrzeby.pl